جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

انگلیسی برای مبتدیان: از کجا شروع کنیم

ارائه روش های جدید یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی برای مبتدیان: از کجا شروع کنیم

۶ بازديد
می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ صحبت کردن به زبان مادری شما همیشه تا حد امکان طبیعی به نظر می رسد، از این گذشته، ما خیلی قبل از اینکه بتوانیم این روند را به خاطر بسپاریم یاد می گیریم که با آن صحبت کنیم. وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری می شود، می تواند به یک چالش واقعی تبدیل شود.
در همان ابتدای تجربه یادگیری زبان انگلیسی، ممکن است ذهن شما از سوالات متعدد منفجر شود: چه زمانی شروع کنیم؟ کدام روش را انتخاب کنیم؟ چگونه می توانم این همه کلمه جدید را به خاطر بسپارم؟
در این پست به شما کمک می کنیم تا پاسخ همه این سوالات را بیابید و نکات ارزشمندی را برای مبتدیان در مورد چگونگی شروع یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی در اختیار شما قرار دهیم.



هدف خود را مشخص کنید

اگر می خواهید در هر کاری موفق شوید، به انگیزه نیاز دارید. انگیزه هم دلیل و هم انرژی برای یادگیری است. و شاید یکی از چالش برانگیزترین چیزها در مورد فرآیند یادگیری زبان این است که انگیزه کافی برای اختصاص دادن اوقات فراغت خود به مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید.
برای اطمینان از اینکه انگیزه شما بعد از اولین درس از بین نمی رود، باید دلایل شخصی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا اهداف و نقاط عطف واقع بینانه را برای سفر یادگیری انگلیسی خود تعیین کنید و برنامه یادگیری خود را بسازید - هر دو برای مؤثرتر کردن تجربه یادگیری شما ضروری هستند.
هرچه هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی واضح تر باشد، این فرآیند قابل کنترل تر و لذت بخش تر خواهد بود. هنگامی که تصمیم می گیرید چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که در زندگی روزمره خود می بینید. به این ترتیب، تغییرات را سریعتر متوجه خواهید شد.
در اینجا رایج ترین دلایلی که باعث می شود بیشتر زبان آموزان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند، آورده شده است:

کار و پیشرفت شغلی
مهارت های مناسب زبان انگلیسی می تواند شما را کاندیدای بهتری برای شغل رویایی خود کند. همچنین، اگر با زبان مادری انگلیسی یا در یک محیط چندفرهنگی کار می کنید، دوره زبان انگلیسی مفید خواهد بود.
تحصیلات. هدف اصلی شما ممکن است قبولی در امتحان زبان انگلیسی، ثبت نام در یک مدرسه خارجی در یک کشور انگلیسی زبان، یا شرکت در یک برنامه تبادل زبان برای زبان آموزان ESL باشد.
دسترسی به اطلاعات بیشتر
اگر شغل حرفه ای شما مستلزم همگام شدن با آخرین روندها و طرح های صنعت یا کسب دانش عمیق است، مهارت های قوی انگلیسی به شما امکان می دهد منابع را با نشریات خارجی بخوانید.
سرگرمی ها
شما می توانید با کسب رضایت بیشتر از فعالیت های مورد علاقه خود، به عنوان مثال توانایی خواندن کتاب ها به زبان اصلی یا گوش دادن به آهنگ های انگلیسی مورد علاقه خود و درک اشعار، انگیزه یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنید.
مسافرت کردن
اگر انگلیسی صحبت می کنید، می توانید در سفر به سراسر جهان و برقراری ارتباط با مردم محلی و بومی زبانان احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

دانستن دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا حتی جالب ترین مطالب انگلیسی نیز می تواند به یک روال عادی و خسته کننده تبدیل شود و ادامه روند یادگیری را دشوار کند.
فکر کردن در مورد مزایایی که در انتظار شماست و اهدافی که می توانید با زبانی جدید به آنها برسید می تواند منبع اصلی قدرت و الهام باشد که شما را ادامه خواهد داد.

روش یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید نیازهای شخصی، زمان در دسترس بودن و بودجه خود را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام روش یادگیری برای شما مناسب تر است. می توانید یک آموزشگاه زبان پیدا کنید که درس های گروهی ارائه می دهد، یک معلم خصوصی استخدام کنید یا خودتان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید.
همچنین، امروزه می توانید یادگیری زبان انگلیسی را به صورت آنلاین یا آفلاین انتخاب کنید، هر کدام که برای شما راحت تر است. هر یک از این روش های یادگیری زبان انگلیسی مزایا و معایب خاص خود را دارد:

مقایسه معلم خصوصی در مقابل کلاس عمومی و یادگیری مستقل
یکی از مهم ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی با معلم خصوصی، چه به صورت خصوصی یا گروهی، بازخورد فوری است که دریافت می کنید. همچنین می توانید در مورد تلفظ و دستور زبان انگلیسی کمک بگیرید.
معلم خصوصی گزینه گران‌تری است اما توجه بی‌نظیر معلم را برای شما فراهم می‌کند. در عین حال، کلاس عمومی به شما این امکان را می دهد که از همان ابتدا با شرکت در مکالمات اولیه با زبان آموزان ، زبان انگلیسی را تمرین کنید.
همچنین یک معلم باتجربه می‌تواند نحوه عملکرد زبان را توضیح دهد، واژگان مفیدی را در اختیار شما قرار دهد، رایج‌ترین اشتباهات را گوشزد کند و به شما کمک کند پایه‌ای محکم برای شروع صحبت کردن به زبان انگلیسی ایجاد کنید. با این حال، در حالی که گذراندن دوره زبان انگلیسی با یک معلم یک تکنیک اثبات شده است، اما تنها روش موثر نیست.
شما می توانید انگلیسی را از ابتدا به طور مستقل یاد بگیرید. حجم وسیعی از منابع آنلاین می تواند به شما در یادگیری سریع انگلیسی کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که این روش یادگیری به مقدار زیادی نظم و انضباط شخصی و عزم برای موفقیت نیاز دارد. برای معرفی  6 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان در سال 2023 اینجا کلیک کنید.

آنلاین در مقابل آفلاین
اگر در نهایت تصمیم گرفتید زبان انگلیسی را با یک معلم خصوصی یاد بگیرید، یکی دیگر از مواردی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا می خواهید در کلاس های حضوری شرکت کنید یا آنلاین مطالعه کنید.
کلاس‌های آنلاین گزینه‌ای بسیار راحت‌تر، انعطاف‌پذیرتر و حتی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، زیرا نیازی به رفت و آمد به کلاس ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ یا یک دستگاه تلفن همراه دیگر و یک اتصال اینترنت پایدار است.
با این حال، مزایای کلاس های حضوری شامل توجه کامل به فرآیند یادگیری و حواس پرتی کمتر است. بنابراین، به اولویت های خود نگاه کنید و راهی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید که به خوبی با زندگی روزمره شما کار کند.

یادگیری مکالمات روزانه انگلیسی یکی از جوانب حیاتی در فرآیند یادگیری زبان است که به طور چشمگیری به تقویت مهارت‌های زبانی کمک می‌کند. زبان، ابزار اصلی ارتباط بین افراد است و مکالمات روزانه باعث می‌شود تا یادآوری و اعمال دانش زبانی در مواقع واقعی افزایش یابد. این نوع یادگیری به افراد امکان می‌دهد تا با عبور از مواقع مختلفی مانند گفتگوهای روزمره، خرید و فروش، ملاقات با دوستان و همکاران و...، با واژگان و اصطلاحات متنوع زبان آشنا شوند و این ارتباطات مکالماتی، یادگیری زبان را به یک فرآیند طبیعی و عملی تبدیل می‌کند.

همچنین، یادگیری مکالمات روزانه تاثیر مستقیم بر توسعه مهارت‌های شنیداری و تلفظ دارد. با گوش دادن به مکالمات و صحبت‌های روزمره، فرد با نحوه صحیح تلفظ و ادا کلمات آشنا می‌شود و این باعث می‌شود تا او بتواند بهترین شکل ممکن زبان را تلفظ کند و از تفاوت‌های صوتی در زبان استفاده کند. در مجموع، یادگیری مکالمات روزانه نه تنها مسیری کاربردی برای استفاده از زبان است بلکه به عنوان یک ابزار فعّال در تقویت تمامی مهارت‌های زبانی مؤثر و ارتقاء سطح زبانی فرد محسوب می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.