جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

یادگیری زبان انگلیسی

ارائه روش های جدید یادگیری زبان انگلیسی

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

۳ بازديد
وقتی نوبت به یادگیری زبان انگلیسی می‌رسد، هرچه زمان بیشتری را به یادگیری زبان بگذرانید، بهتر است. نه تنها تماشای فیلم شما را با لهجه‌های مختلف آشنا می‌کند، بلکه بینشی از فرهنگ انگلیسی زبان از سراسر جهان نیز به دست خواهید آورد. از غرق شدن در بریتانیای قرن نوزدهم تا تجربه زندگی در حومه کالیفرنیا، فیلم‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که با زبانی که در زندگی واقعی صحبت می‌شود زندگی کنید. در ادامه به معرفی 10 فیلم برتر جهت یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت:



1. Forest Gump
Forest Gump با بازی تام هنکس باورنکردنی داستان مردی با ضریب هوشی پایین را روایت می کند که زندگی فوق العاده ای داشته است. کل فیلم توسط فارست روایت می‌شود که با لهجه جنوبی (لهجه جنوب ایالات متحده) صحبت می‌کند که آهسته، قابل درک است و برای یادگیری مبتدیان انگلیسی عالی است.

2. Harry Potter
احتمالاً از قبل با داستان هری پاتر آشنا هستید، بنابراین اگر در تماشای فیلم به زبان انگلیسی تازه کار هستید، هری پاتر مکانی عالی برای شروع است. با دو فیلم اول که برای مخاطبان جوان ساخته شده است، دیالوگ ها کند و قابل درک است. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از واژگان جادویی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین ممکن است ارزش بررسی این فهرست واژگان عالی هری پاتر را داشته باشد.

3. When Harry met Sally
When Harry met Sally یک رام کام کلاسیک آمریکایی است که داستان دو دوست و رابطه رو به رشد آنها را روایت می کند. اگرچه خط داستانی سال 1989 ممکن است اکنون کمی قدیمی باشد (کهنه شده است)، فیلم پر از عبارات جذاب (عبارات شناخته شده) است که در فرهنگ مدرن آمریکایی به نماد تبدیل شده اند. فیلم با یک مکالمه طولانی بین دو شخصیت در طول یک سفر طولانی با ماشین شروع می شود و دیالوگ های زیادی برای تمرین مهارت های شنیداری در اختیار شما قرار می دهد.

4. Four Weddings and a Funeral
مطمئن نیستید که لهجه انگلیسی می خواهید یا آمریکایی؟ Four Weddings and a Funeral بهترین هر دو را به شما می دهد! در یک فیلم کلاسیک که در طول چهار مراسم عروسی (و بدیهی است یک مراسم خاکسپاری) اتفاق می‌افتد، هیو گرانت نقش یک مهمان عروسی بریتانیایی را بازی می‌کند که عاشق اندی مک داول، یک زن زیبای آمریکایی می‌شود. Four Weddings به شما فرصتی می دهد تا بهترین زبان عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید و این دو لهجه را با این فیلم دل انگیز مقایسه کنید.

5. Little Women
یکی از موفق ترین فیلم های سال 2019، Little Women به دلیل دیالوگ های واضح و داستان جذابش، انتخابی عالی برای زبان آموزان است. این فیلم داستان چهار خواهر را روایت می‌کند که در طول جنگ داخلی آمریکا زندگی می‌کنند و مورد توجه طرفداران تاریخ آمریکاست. هنگامی که با فیلم آشنا شدید، می توانید رمانی را که بر اساس آن ساخته شده است نیز بخوانید!

6. Great Gatsby
تفسیری مدرن از رمان کلاسیک آمریکایی، Great Gatsby باز لرهام برای زبان آموزان انگلیسی که می خواهند درباره آمریکای دهه 1920 بیشتر بدانند، عالی است. این فیلم با دیالوگ های آهسته و غم انگیز و همچنین یک موسیقی متن باورنکردنی، هر زبان آموز انگلیسی را علاقه مند نگه می دارد.

7. The Social Network
داستان محبوب The Social Network قطعاً ارزش دیدن دارد! این فیلم جذاب زندگی مارک زاکربرگ را از دانش‌آموز تا کارآفرین نشان می‌دهد و برای تمرین واژگان حقوقی و فنی عالی است.

8. Juno
خنده دار، دوست داشتنی و درک آسان، Juno فیلمی عالی برای دانش آموزانی است که فیلم های مستقل را به فیلم های پرفروش هالیوود (فیلم های موفق تجاری) ترجیح می دهند. این فیلم همچنین یک نقطه صحبت عالی برای کلاس مکالمه ایجاد می کند. سعی کنید آن را به صورت گروهی تماشا کنید و از یکدیگر بپرسید: "اگر در موقعیت جونو بودید چه می کردید؟"

9. The Imitation Game
داستان تکان دهنده یک قهرمان جنگی انگلیسی که به دلیل تمایلات جنسی خود مورد آزار و اذیت قرار گرفت، The Imitation Game به زبان آموزان این فرصت را می دهد که داستانی ناگفته در تاریخ بریتانیا کشف کنند. زبانی که در فیلم صحبت می‌شود نمونه‌ای کامل از «انگلیسی ملکه» با تلفظ واضح و دیالوگ‌های قابل فهم است.

10. Frozen
داستان لذت بخش دختری که در جستجوی خواهرش است، Frozen یک فیلم بسیار محبوب دیزنی است که درک آن بسیار ساده است. بله ممکن است یک فیلم کودکانه باشد، اما اگر در یادگیری زبان انگلیسی تازه کار هستید، تماشای فیلم های کودکان نقطه شروع عالی است. با دیالوگ های ساده و آهنگ های موضوعی جذاب، فیلم های کودکان مقدمه ای عالی برای فیلم های انگلیسی هستند.

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم
1. هر چه کوتاهتر بهت،ر فیلم‌های کوتاه‌تری را انتخاب کنید تا غرق در واژگان جدید نشوید و وسوسه نشوید که در نیمه فیلم را متوقف کنید.
2. از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی به جای زیرنویس به زبان خود به این معنی است که همزمان واژگان جدید را می‌خوانید و گوش می‌دهید. این کار باعث می شود که درک کلمات جدید و آشنایی با داستان فیلم برای شما بسیار آسان تر شود.
3. از توقف فیلم برای جستجوی کلمات خودداری کنید سعی کنید مکث نکنید و کلماتی را که درک نمی کنید جستجو نکنید، زیرا این کار شما را از لذت بردن از طرح باز می دارد. درعوض، سعی کنید معنی کلمه را از روی زمینه پیدا کنید - ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید یاد بگیرید!

تاثیرات استفاده از فیلم بر یادگیری زبان انگلیسی را اینجا بخوانید.

انگلیسی برای مبتدیان: از کجا شروع کنیم

۵ بازديد
می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ صحبت کردن به زبان مادری شما همیشه تا حد امکان طبیعی به نظر می رسد، از این گذشته، ما خیلی قبل از اینکه بتوانیم این روند را به خاطر بسپاریم یاد می گیریم که با آن صحبت کنیم. وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری می شود، می تواند به یک چالش واقعی تبدیل شود.
در همان ابتدای تجربه یادگیری زبان انگلیسی، ممکن است ذهن شما از سوالات متعدد منفجر شود: چه زمانی شروع کنیم؟ کدام روش را انتخاب کنیم؟ چگونه می توانم این همه کلمه جدید را به خاطر بسپارم؟
در این پست به شما کمک می کنیم تا پاسخ همه این سوالات را بیابید و نکات ارزشمندی را برای مبتدیان در مورد چگونگی شروع یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی در اختیار شما قرار دهیم.



هدف خود را مشخص کنید

اگر می خواهید در هر کاری موفق شوید، به انگیزه نیاز دارید. انگیزه هم دلیل و هم انرژی برای یادگیری است. و شاید یکی از چالش برانگیزترین چیزها در مورد فرآیند یادگیری زبان این است که انگیزه کافی برای اختصاص دادن اوقات فراغت خود به مطالعه زبان انگلیسی داشته باشید.
برای اطمینان از اینکه انگیزه شما بعد از اولین درس از بین نمی رود، باید دلایل شخصی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا اهداف و نقاط عطف واقع بینانه را برای سفر یادگیری انگلیسی خود تعیین کنید و برنامه یادگیری خود را بسازید - هر دو برای مؤثرتر کردن تجربه یادگیری شما ضروری هستند.
هرچه هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی واضح تر باشد، این فرآیند قابل کنترل تر و لذت بخش تر خواهد بود. هنگامی که تصمیم می گیرید چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که در زندگی روزمره خود می بینید. به این ترتیب، تغییرات را سریعتر متوجه خواهید شد.
در اینجا رایج ترین دلایلی که باعث می شود بیشتر زبان آموزان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند، آورده شده است:

کار و پیشرفت شغلی
مهارت های مناسب زبان انگلیسی می تواند شما را کاندیدای بهتری برای شغل رویایی خود کند. همچنین، اگر با زبان مادری انگلیسی یا در یک محیط چندفرهنگی کار می کنید، دوره زبان انگلیسی مفید خواهد بود.
تحصیلات. هدف اصلی شما ممکن است قبولی در امتحان زبان انگلیسی، ثبت نام در یک مدرسه خارجی در یک کشور انگلیسی زبان، یا شرکت در یک برنامه تبادل زبان برای زبان آموزان ESL باشد.
دسترسی به اطلاعات بیشتر
اگر شغل حرفه ای شما مستلزم همگام شدن با آخرین روندها و طرح های صنعت یا کسب دانش عمیق است، مهارت های قوی انگلیسی به شما امکان می دهد منابع را با نشریات خارجی بخوانید.
سرگرمی ها
شما می توانید با کسب رضایت بیشتر از فعالیت های مورد علاقه خود، به عنوان مثال توانایی خواندن کتاب ها به زبان اصلی یا گوش دادن به آهنگ های انگلیسی مورد علاقه خود و درک اشعار، انگیزه یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنید.
مسافرت کردن
اگر انگلیسی صحبت می کنید، می توانید در سفر به سراسر جهان و برقراری ارتباط با مردم محلی و بومی زبانان احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

دانستن دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا حتی جالب ترین مطالب انگلیسی نیز می تواند به یک روال عادی و خسته کننده تبدیل شود و ادامه روند یادگیری را دشوار کند.
فکر کردن در مورد مزایایی که در انتظار شماست و اهدافی که می توانید با زبانی جدید به آنها برسید می تواند منبع اصلی قدرت و الهام باشد که شما را ادامه خواهد داد.

روش یادگیری زبان انگلیسی را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید نیازهای شخصی، زمان در دسترس بودن و بودجه خود را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام روش یادگیری برای شما مناسب تر است. می توانید یک آموزشگاه زبان پیدا کنید که درس های گروهی ارائه می دهد، یک معلم خصوصی استخدام کنید یا خودتان شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید.
همچنین، امروزه می توانید یادگیری زبان انگلیسی را به صورت آنلاین یا آفلاین انتخاب کنید، هر کدام که برای شما راحت تر است. هر یک از این روش های یادگیری زبان انگلیسی مزایا و معایب خاص خود را دارد:

مقایسه معلم خصوصی در مقابل کلاس عمومی و یادگیری مستقل
یکی از مهم ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی با معلم خصوصی، چه به صورت خصوصی یا گروهی، بازخورد فوری است که دریافت می کنید. همچنین می توانید در مورد تلفظ و دستور زبان انگلیسی کمک بگیرید.
معلم خصوصی گزینه گران‌تری است اما توجه بی‌نظیر معلم را برای شما فراهم می‌کند. در عین حال، کلاس عمومی به شما این امکان را می دهد که از همان ابتدا با شرکت در مکالمات اولیه با زبان آموزان ، زبان انگلیسی را تمرین کنید.
همچنین یک معلم باتجربه می‌تواند نحوه عملکرد زبان را توضیح دهد، واژگان مفیدی را در اختیار شما قرار دهد، رایج‌ترین اشتباهات را گوشزد کند و به شما کمک کند پایه‌ای محکم برای شروع صحبت کردن به زبان انگلیسی ایجاد کنید. با این حال، در حالی که گذراندن دوره زبان انگلیسی با یک معلم یک تکنیک اثبات شده است، اما تنها روش موثر نیست.
شما می توانید انگلیسی را از ابتدا به طور مستقل یاد بگیرید. حجم وسیعی از منابع آنلاین می تواند به شما در یادگیری سریع انگلیسی کمک کند. اما به خاطر داشته باشید که این روش یادگیری به مقدار زیادی نظم و انضباط شخصی و عزم برای موفقیت نیاز دارد. برای معرفی  6 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان در سال 2023 اینجا کلیک کنید.

آنلاین در مقابل آفلاین
اگر در نهایت تصمیم گرفتید زبان انگلیسی را با یک معلم خصوصی یاد بگیرید، یکی دیگر از مواردی که باید تصمیم بگیرید این است که آیا می خواهید در کلاس های حضوری شرکت کنید یا آنلاین مطالعه کنید.
کلاس‌های آنلاین گزینه‌ای بسیار راحت‌تر، انعطاف‌پذیرتر و حتی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، زیرا نیازی به رفت و آمد به کلاس ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ تاپ یا یک دستگاه تلفن همراه دیگر و یک اتصال اینترنت پایدار است.
با این حال، مزایای کلاس های حضوری شامل توجه کامل به فرآیند یادگیری و حواس پرتی کمتر است. بنابراین، به اولویت های خود نگاه کنید و راهی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید که به خوبی با زندگی روزمره شما کار کند.

چرا و چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

۵ بازديد


چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

قبل از شروع به یادگیری زبان انگلیسی، یک سوال از خود بپرسید. چرا می خواهم انگلیسی بخوانم؟ آیا به این دلیل است که شما می خواهید مهاجرت کنید؟ یا ادامه تحصیل بدهید؟ ایا برای شغلتان نیازمند یادگیری زبان انگلیسی هستید و یا برای سرگرمی می خواهید زبان را یاد بگیرید؟

اهداف تعیین کنید

اگر می دانید چرا می خواهید مطالعه کنید، تعیین اهداف آسان است. برای مثال، شاید بخواهید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید. شاید قبلاً عبارات مفید زیادی را بلد باشید، اما می خواهید مهارت های شنیداری و تلفظ خود را بهبود ببخشید. اهداف شما هر چه هستند، آنها را یادداشت کنید.

یک دستور کار بسازید

برای رسیدن به اهدافتان چه مدت به مطالعه نیاز دارید؟ این پاسخ برای هر دانش آموز متفاوت است. مهم این است که واقع بین باشیم. اگر 60 ساعت در هفته کار می کنید، برنامه ای برای صرف 40 ساعت دیگر در هفته برای مطالعه زبان انگلیسی نداشته باشید. آهسته شروع کنید، اما به طور منظم مطالعه کنید. پس از چند هفته مطالعه، برنامه درسی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. آیا شب ها بهتر درس می خوانید یا در اتوبوس در مسیر کارتان؟ آیا دوست دارید به تنهایی در یک مکان آرام مطالعه کنید یا با دوستان و موسیقی پس زمینه؟

تعهد بدهید

یادگیری زبان انگلیسی به انگیزه زیادی نیاز دارد. اگر مطمئن هستید که آماده شروع مطالعه هستید، تعهد بدهید.

از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!

کارهایی که در زندگی به بهترین شکل انجام می دهیم، کارهایی هستند که از انجام آنها لذت می بریم. اگر از یادگیری زبان انگلیسی لذت نمی برید، به روش صحیح مطالعه نمی کنید! شما می توانید یک دانش آموز جدی باشید که در عین حال سرگرم است. برای خودتان پاداش در نظر بگیرید تا به خودتان انگیزه هایی برای ادامه کار بدهید. تعادل چهار مهارت کلیدی - گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن را فرا بگیرید.
بیشتر دانش آموزان می خواهند با زبان انگلیسی بهتر ارتباط برقرار کنند. اگر این یکی از اهداف شماست، مهم است که تعادل بین چهار مهارت اصلی را مطالعه کنید. Listening، Speaking، Reading و Writing مهارت های اصلی هستند که برای برقراری ارتباط به هر زبانی نیاز دارید. اینکه فقط در یکی از این مهارت ها خیلی خوب باشید، به شما در برقراری ارتباط کمکی نمی کند. برای مثال قبل از اینکه بتوانید خوب بنویسید باید بتوانید خوب بخوانید. قبل از اینکه بتوانید صحبت کنید، باید بتوانید گوش کنید. فکر کردن به این مهارت های ارتباطی در دو گروه کمک می کند.
ورودی <<< گوش دادن (از طریق گوش شما) خواندن (از طریق چشمان شما)
خروجی >>> صحبت کردن (از طریق دهان) نوشتن (از طریق دست شما)
بسیار ساده است. فکر کنید که ابتدا شما ورودی دارید. بعد شما خروجی دارید. ابتدا به کسی گوش می دهید که از شما سوالی می پرسد. دوم اینکه شما صحبت کنید و پاسخ خود را به آنها بدهید. ابتدا نامه ای از یک نفر را می خوانید. پس از آن شما به آنها نامه می نویسید. اینها نمونه هایی از برقراری ارتباط هستند.
ورودی و خروجی لزوماً به ترتیب خاصی قرار نمی گیرند. گاهی اول حرف میزنید بعد گوش میدهید. گاهی در مورد چیزی می نویسید که می شنوید. در طول ارتباط، فردی که با او ارتباط برقرار می کنید، یکی از مهارت های مخالف را به کار می گیرد. بنابراین برای درک یکدیگر، همه باید در هر چهار زمینه مهارت داشته باشند.

کدام مهارت ربان مهم تر است؟
برخی از دانش آموزان می خواهند بدانند که کدام مهارت مهم ترین است. از آنجایی که همه مهارت ها به یکدیگر متکی هستند، همه آنها مهم هستند. با این حال، برای برقراری ارتباط، از برخی مهارت ها بیشتر از سایرین استفاده می کنیم. به عنوان مثال، حدود 40 درصد از زمانی که برای برقراری ارتباط صرف می کنیم، به سادگی گوش می دهیم. ما حدود 35 درصد مواقع صحبت می کنیم. تقریباً 16٪ از ارتباطات از خواندن و حدود 9٪ از نوشتن حاصل می شود. این آمار برای یک ارتباط دهنده متوسط به زبان انگلیسی است. بسته به شغل یا موقعیت فردی، این اعداد ممکن است متفاوت باشد.
هر کدام از این مهارت های اصلی مهارت های خرد را در خود دارند. به عنوان مثال، تلفظ نوعی مهارت گفتاری است که برای بهبود ارتباطات باید تمرین شود. املا مهارتی است که درک کلمه نوشته شده را آسان می کند. گرامر و واژگان از دیگر مهارت های خرد هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ورودی و خروجی
برای بهترین نتایج، برنامه ای ایجاد کنید که هر چهار حوزه مطالعه را ترکیب کند. اجازه دهید یک نوع مطالعه به نوع دیگری منجر شود. به عنوان مثال، داستانی را بخوانید و سپس با یک دوست در مورد آن صحبت کنید. یک فیلم ببینید و سپس در مورد آن بنویسید. این کاری است که معلمان در کلاس انگلیسی از شما می خواهند انجام دهید.