جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

ارائه روش های جدید یادگیری زبان انگلیسی

10 فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

۳ بازديد
وقتی نوبت به یادگیری زبان انگلیسی می‌رسد، هرچه زمان بیشتری را به یادگیری زبان بگذرانید، بهتر است. نه تنها تماشای فیلم شما را با لهجه‌های مختلف آشنا می‌کند، بلکه بینشی از فرهنگ انگلیسی زبان از سراسر جهان نیز به دست خواهید آورد. از غرق شدن در بریتانیای قرن نوزدهم تا تجربه زندگی در حومه کالیفرنیا، فیلم‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که با زبانی که در زندگی واقعی صحبت می‌شود زندگی کنید. در ادامه به معرفی 10 فیلم برتر جهت یادگیری زبان انگلیسی خواهیم پرداخت:



1. Forest Gump
Forest Gump با بازی تام هنکس باورنکردنی داستان مردی با ضریب هوشی پایین را روایت می کند که زندگی فوق العاده ای داشته است. کل فیلم توسط فارست روایت می‌شود که با لهجه جنوبی (لهجه جنوب ایالات متحده) صحبت می‌کند که آهسته، قابل درک است و برای یادگیری مبتدیان انگلیسی عالی است.

2. Harry Potter
احتمالاً از قبل با داستان هری پاتر آشنا هستید، بنابراین اگر در تماشای فیلم به زبان انگلیسی تازه کار هستید، هری پاتر مکانی عالی برای شروع است. با دو فیلم اول که برای مخاطبان جوان ساخته شده است، دیالوگ ها کند و قابل درک است. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از واژگان جادویی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین ممکن است ارزش بررسی این فهرست واژگان عالی هری پاتر را داشته باشد.

3. When Harry met Sally
When Harry met Sally یک رام کام کلاسیک آمریکایی است که داستان دو دوست و رابطه رو به رشد آنها را روایت می کند. اگرچه خط داستانی سال 1989 ممکن است اکنون کمی قدیمی باشد (کهنه شده است)، فیلم پر از عبارات جذاب (عبارات شناخته شده) است که در فرهنگ مدرن آمریکایی به نماد تبدیل شده اند. فیلم با یک مکالمه طولانی بین دو شخصیت در طول یک سفر طولانی با ماشین شروع می شود و دیالوگ های زیادی برای تمرین مهارت های شنیداری در اختیار شما قرار می دهد.

4. Four Weddings and a Funeral
مطمئن نیستید که لهجه انگلیسی می خواهید یا آمریکایی؟ Four Weddings and a Funeral بهترین هر دو را به شما می دهد! در یک فیلم کلاسیک که در طول چهار مراسم عروسی (و بدیهی است یک مراسم خاکسپاری) اتفاق می‌افتد، هیو گرانت نقش یک مهمان عروسی بریتانیایی را بازی می‌کند که عاشق اندی مک داول، یک زن زیبای آمریکایی می‌شود. Four Weddings به شما فرصتی می دهد تا بهترین زبان عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید و این دو لهجه را با این فیلم دل انگیز مقایسه کنید.

5. Little Women
یکی از موفق ترین فیلم های سال 2019، Little Women به دلیل دیالوگ های واضح و داستان جذابش، انتخابی عالی برای زبان آموزان است. این فیلم داستان چهار خواهر را روایت می‌کند که در طول جنگ داخلی آمریکا زندگی می‌کنند و مورد توجه طرفداران تاریخ آمریکاست. هنگامی که با فیلم آشنا شدید، می توانید رمانی را که بر اساس آن ساخته شده است نیز بخوانید!

6. Great Gatsby
تفسیری مدرن از رمان کلاسیک آمریکایی، Great Gatsby باز لرهام برای زبان آموزان انگلیسی که می خواهند درباره آمریکای دهه 1920 بیشتر بدانند، عالی است. این فیلم با دیالوگ های آهسته و غم انگیز و همچنین یک موسیقی متن باورنکردنی، هر زبان آموز انگلیسی را علاقه مند نگه می دارد.

7. The Social Network
داستان محبوب The Social Network قطعاً ارزش دیدن دارد! این فیلم جذاب زندگی مارک زاکربرگ را از دانش‌آموز تا کارآفرین نشان می‌دهد و برای تمرین واژگان حقوقی و فنی عالی است.

8. Juno
خنده دار، دوست داشتنی و درک آسان، Juno فیلمی عالی برای دانش آموزانی است که فیلم های مستقل را به فیلم های پرفروش هالیوود (فیلم های موفق تجاری) ترجیح می دهند. این فیلم همچنین یک نقطه صحبت عالی برای کلاس مکالمه ایجاد می کند. سعی کنید آن را به صورت گروهی تماشا کنید و از یکدیگر بپرسید: "اگر در موقعیت جونو بودید چه می کردید؟"

9. The Imitation Game
داستان تکان دهنده یک قهرمان جنگی انگلیسی که به دلیل تمایلات جنسی خود مورد آزار و اذیت قرار گرفت، The Imitation Game به زبان آموزان این فرصت را می دهد که داستانی ناگفته در تاریخ بریتانیا کشف کنند. زبانی که در فیلم صحبت می‌شود نمونه‌ای کامل از «انگلیسی ملکه» با تلفظ واضح و دیالوگ‌های قابل فهم است.

10. Frozen
داستان لذت بخش دختری که در جستجوی خواهرش است، Frozen یک فیلم بسیار محبوب دیزنی است که درک آن بسیار ساده است. بله ممکن است یک فیلم کودکانه باشد، اما اگر در یادگیری زبان انگلیسی تازه کار هستید، تماشای فیلم های کودکان نقطه شروع عالی است. با دیالوگ های ساده و آهنگ های موضوعی جذاب، فیلم های کودکان مقدمه ای عالی برای فیلم های انگلیسی هستند.

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم
1. هر چه کوتاهتر بهت،ر فیلم‌های کوتاه‌تری را انتخاب کنید تا غرق در واژگان جدید نشوید و وسوسه نشوید که در نیمه فیلم را متوقف کنید.
2. از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی به جای زیرنویس به زبان خود به این معنی است که همزمان واژگان جدید را می‌خوانید و گوش می‌دهید. این کار باعث می شود که درک کلمات جدید و آشنایی با داستان فیلم برای شما بسیار آسان تر شود.
3. از توقف فیلم برای جستجوی کلمات خودداری کنید سعی کنید مکث نکنید و کلماتی را که درک نمی کنید جستجو نکنید، زیرا این کار شما را از لذت بردن از طرح باز می دارد. درعوض، سعی کنید معنی کلمه را از روی زمینه پیدا کنید - ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید یاد بگیرید!

تاثیرات استفاده از فیلم بر یادگیری زبان انگلیسی را اینجا بخوانید.

یادگیری زبان انگلیسی یکی از چالش‌های مهم در زندگی فردی است و روش‌های متعددی برای بهترین یادگیری این زبان وجود دارد. اما به نظر من، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، غرق شدن در محیط زبانی آن است. این به این معناست که فرد باید سعی کند هرچه بیشتر با مواد و منابع انگلیسی در تعامل باشد. تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی، و خواندن کتب و مقالات این زبان از این دست راه‌ها هستند. همچنین، استفاده از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی مانند Duolingo یا Rosetta Stone نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

 

در این راستا، تمرین زبانی نیز اهمیت زیادی دارد. ایجاد جملات جدید، مکالمه با دیگران که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است و حتی نوشتن مقالات یا یادداشت‌ها به انگلیسی، به فرد کمک می‌کند تا زبان را در موارد مختلف یاد بگیرد و مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن خود را بهبود بخشد. به طور کلی، ترکیب مواقع مختلف یادگیری از منابع مختلف و فعالیت‌های تمرینی، از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به حساب می‌آید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.